تقسیم بندی ترانسفورماتور ایران ترانسفو

تقسیم بندی انواع ترانسفورماتور ایران ترانسفو

ایران ترانسفو شرکتی معتبر در زمینه تولید ترانس است. اگر تقسیم بندی ترانسفورماتور توزیع از لحاظ نوع ماده عایقی و خنک کننده باشد، انواع ترانسفورماتورهای توزیع ایران ترانسفو به دو دسته ترانسفورماتور خشک رزینی و ترانسفورماتور توزیع روغنی تقسیم می شود. یک ترانسفورماتور خشک فاقد روغن است و سیم پیچ ها نیز در آن رزین اندود شده اند و با ریخته گری و تزریق رزین حبس می شوند. از مزیت اصلی استفاده از این ترانس ها تحمل حرارتی بالا و عدم آتش سوزی و اشتعال است. ترانسفورماتور توزیع روغنی نیز خود به دو دسته تقسیم می گردد. مورد اول دسته ای از ترانسفورماتور توزیع روغنی هستند که از لحاظ طراحی مخزن و چگونگی ارتباط با هوای محیط به دو گروه سیستم روغن مرتبط با هوای بیرون و سیستم روغن بسته تقسیم می گردند. اولین گروه بیانگر ترانسفورماتور توزیع روغنی دارای منبع انبساط یا ترانسفورماتور کنسوراتوری است و مورد دوم ترانسفورماتور هرمتیک به حساب می آید.

لیست قیمت ترانس های کم تلفات ایران ترانسفو

ترانسفورماتور توزیع روغنی کنسرواتوری ایران ترانسفو

این نوع ترانسفورماتور ایران ترانسفو که بطور کلی ترانس توزیع مجهز به منبع انبساط نامیده می شود، یکی از تجهیزاتی است که می تواند در خطوط توزیع برق به منظور انتقال انرژی مورد استفاده قرار بگیرد، در حقیقت این ترانسها با دارا بودن یک مخزن روغنی به خنک سازی دستگاه یا سیم پیچ آن کمک می نماید.

 

ترانس های هرمتیک ایران ترانسفو

ترانسفورماتور توزیع روغنی هرمتیک

ترانس هرمتیک با هدف استفاده در محیط های مرطوب و مناطقی که خدمات نگهداری محدودتر بوده و دسترسی کمتری وجود دارد این نوع از ترانسفورماتور ایران ترانسفو با قابلیت نصب هوایی و در فضاهای محدود مانند پستهای پکیج و فشرده کاربردهای فوق العاده ای دارند. ترانس توزیع روغنی هرمتیک بخش مهمی از محصولات تولیدشده توسط شرکت ایران ترانسفو هستند که با مشخصات 25 تا 500 کیلو وات آمپر و با حداکثر ولتاژ سیستم تا 36 کیلو ولت طراحی و تولید می شوند.مشخصات فنی این ترانسفورماتورها بر اساس آخرین نسخه استانداردهای بین المللی از جمله BS ،DIN،IEC یا استانداردهای ملی طبق درخواست می باشد.

ترانسفورماتور توزیع خشک ایران ترانسفو

نوع دیگری از ترانسفورماتور ایران ترانسفو خشک نامیده میشود که البته با نام رزینی هم شناخته میشوند که عملا از هیچگونه سیالی برای خنکسازی استفاده نمیشود. این نوع دستگاه های مزیت های بیشتری دارند و خیلی کمتر آلودگی های محیط زیستی ایجاد میکنند. در مقاله ترانسفورماتور خشک رزینی توضیحات کاملی در این زمینه ارائه شذه که میتواند در تصمیم گیری شما جهت خرید تاثیرگذار باشد.

ترانس توزیع روغنی تکفاز ایران ترانسفو

نوع دیگری از تولیدات ایران ترانسفو که هزینه های انتقال برق را بصورت مقرون به صرفه مدیریت میکند. در ردیف های ولتاژ متفاوتی ساخته میشود و شما بنا به نیاز خود میتوانید از این شرکت معتبر خریداری نمایید. ضمن معرفی این موارد در این مقاله، در بخش فروشگاه اطلاعات کاملی در مورد هریک از محصولات وجود دارد، شما میتوانید جهت مشاهده لیست قیمت 200 ترانسفورماتور کلیک کنید.

انواع ترانسفورماتور ایران ترانسفو از لحاظ نوع ماده عایقی و خنک کننده

از لحاظ تقسیم بندی بر اساس کارکرد که پیشتر نیز به آنها اشاره شد، ترانسفورماتور قدرت وظیفه انتقال انرژی الکتریکی با تغییر ولتاژ را داشته و به طور معمول در فضای آزاد و فضای بسته به صورت نصب زمینی و یا داخل اتاق ترانسفورماتور طراحی می گردند. ترانسفورماتور زمین بیشتر در جهت ایجاد مرکز ستاره یا نقطه نول در پست های انتقال به کار می رود و معمولا سیم پیچ ثانویه برای انتقال انرژی ندارد. ترانسفورماتور کمپکت که ترانسفورماتور زمین و کمکی است، ترکیبی از یک ترانسفورماتور زمین و یک ترانسفورماتور توزیع در یک دستگاه بوده و جهت ایجاد نقطه مرکزی اتصال ستاره و تغذیه در پست انتقال به کار می رود. ترانسفورماتور ویژه توزیع نیز جهت تغذیه برق واحدهای صنعتی به کار رفته و از لحاظ مشخصات فنی به صورت خاص طراحی می شود برای مثال توان، ولتاژ، تعداد سیم پیچ ها، تعداد فاز، اتصالات، نوع بارگیری، شرایط محیطی و غیره منجر به طراحی های مختلف و مدلهای مختلف برای مصرف کنندگان این قبیل از دستگاه ها می شود. این مدلها شامل ترانسفورماتور تکفاز، سه سیم پیچ، یکسوساز، کوره، دارای کلید تنظیم ولتاژ تحت بار (OLTC)، دارای سیستم خنک کننده اجباری، خروج بوشینگ ها از روی دیواره ها، دارای جعبه کابل و bust duct به همراه تجهیزات حفاظتی خاص می شوند.

Related Posts

Leave a comment